Infoskjermer - digital signage

Kommuniser på skjermer

Enkelt - effektivt - kostnadsbesparende

Kontakt oss

Telefon

977 99 603

Mail

post@charliemedia.no

Eie Eiendom på Bekkestua bruker infoskjermer. Foto Bo Mathisen.

Gjør som Eie Eiendomsutvikling på Bekkestua; kommuniser via infoskjermer.

Infoskjermer - eller digital signage - gir langt større fleksibilitet enn trykket materiell. Takket være skjermer, kan du enkelt produsere - og publisere - innhold.

Vi har inngått partneravtale med det norske selskapet Databeat.Net. De utvikler markedets kanskje verdens enkleste løsning for publisering på skjerm. Programvaren DatabeatOMNI gir muligheter som å tidsplanlegge - og tidsstyre - innholdet ditt. Du kan legge til såkalte widgets som viser nyheter og været. Og du kan legge til tekst, bilder og video - alt etter hva som passer deg.

Innholdet viktig

Innholdet er - her som ellers - det viktigste. Det bør selvsagt være relevant i forhold til de tjenestene eller produktene du selger. I tillegg kan du - for eksempel - bruke skjermen til å vise feelgood-videosnutter fra din egen virksomhet og egenreklame.

Vi produserer mer enn gjerne innhold for deg. Men du kan også gjøre det selv. Mange foretrekker en kombinasjon av å legge ut egetprodusert innhold og innhold levert av oss.

Vår fotograf Bo Mathisen skreddersyr videofilmer og bilder som støttes av programvaren. Vi designer og tekster hele produksjonen.

Vi kan drifte

Programvaren er også særdeles enkel å drifte. Du kan velge å gjøre det selv - eller la oss gjøre det for deg.

Hvis du vil at vi skal gjøre det, inngår vi avtale om hvor ofte og hva vi skal legge ut når, tilpasset ditt årshjul og dine aktiviteter.

Utviklet av Databeat.Net

Det er selskapet Databeat.Net som har utviklet publiseringsløsningen DatabeatOMNI. Løsningen er riktignok enkel å bruke, men har avanserte muligheter. Blant annet snakker dem med webmegler - noe som gjør at eiendomsmeglere enkelt kan benytte programvaren.

 

Du kan også tidsstyre innholdet. Det betyr at du bestemmer hva som sendes når på hvilken skjerm. Hvis det for eksempel er fint vær - og du driver en kiosk - kan du velge å vise is på skjermen. Ved lunsjtider kan du velge å vise matretter for lunsj-sultne.

Bruk ulike widgets

Programvaren tilbyr også såkalte widgets som gjør at du kan vise været, klokken, nyheter og sosiale medier på din skjerm, sammen med innhold spesialtilpasset deg og dere.

Tjen penger på skjermen

Du kan også tjene penger på skjermen ved å tilby annonseplass til dine samarbeidspartnere og leverandører.

Kanskje er det også andre som ønsker å synes på nettopp din skjerm.

Kostnadsbesparende

Tror du at skjermer blir for kostbart? Vi våger påstanden: Du vil spare penger. Og kanskje tjene på skjermen, hvis du bruker den klokt.

Skjermene er den største investeringen. Vi tilbyr Samsung-skjermer av ulik størrelse. Du får også lyssterke skjermer som kan brukes ute eller i et vindu og du får skjermer med speil.

Programvaren er lisensbasert og du betaler i forhold til hvilke pakke du velger.

Hvor mye innholdsproduksjonen koster, avhenger av hva du vil vi skal lage. Også her har vi pakkeløsninger.

 

Forslag til hvem det passer for

  • Butikker - vis frem produktene dine i relevante omgivelser

  • Frisører - vi tilbyr speilskjermer hvor du kan vise frem produkter og informasjon fra forhandlere

  • Restauranter - vis hvordan du lager maten og hva slags mat dere tilbyr

  • Eiendomsmeglere - vis prospektene dine og egenreklame. Kanskje har du takstmenn og interiørdesignere som ønsker å profilere seg på skjermen også?

  • Kontorer - sett opp skjermer på strategiske steder og informer ansatte om felles arrangementer, hva som er dagens lunsj og andre små og store hendelser

  • Parkanlegg - vis dine fine attraksjoner og informer om blant annet billettpriser

 
Eie Eiendom markedsfører boliger og seg selv på skjermer i vinduet

Videovegg synes i gatebildet

I utstillingsvinduet til Eie Eiendomsmegling Bekkestua henger en videovegg som viser lekre boliger. Det skaper nysgjerrighet.

 

I alt fire skjermer er satt sammen til en stor, og dekker hele det ene panorama-vinduet.  

 

Rett bak den digitale veggen – inne hos eiendomsmeglerne – sitter Martine Isachsen. Hun produserer – og publiserer - innhold til de særdeles lys-sterke skjermene.

 

- Videoveggen synes godt i gatebildet. Skjermflaten er stor. I tillegg beveger bildene seg. Det gjør at folk stopper opp og tar seg tid til å se på innholdet vi publiserer, sier eiendomsfullmektig Martine Isachsen.

 

Skjermene gir oppmerksomhet

Ved å publisere en solid miks av stilige bilder fra eiendommer - med informasjon om eget selskap – har EIE Eiendomsmegling fått langt større oppmerksomhet i ”bybildet” på Bekkestua.

 

Tidligere – da firmaet utelukkende brukte tradisjonelle vindusplakater for å fremme ulike prospekt – viste de kun et bilde fra hver bolig samt et begrenset antall prospekts.

 

I stedet for fasadebilder, viser de nå interiørbilder, plantegninger, hager og til og med bilder fra lokalmiljøene.

 

- Skjermene sørger for at vi er mer levende og dynamiske, sier Isachsen.

 

Hun endrer raskt hvilke boliger de vil profilere til enhver tid.

 

Blir attraktive meglere

Også fagansvarlig Kjetil Borgersrud er fornøyd med de digitale skjermene.

 

- Vi viser frem boligene vi selger på en delikat og forbrukervennlig måte. Samtidig blir vi attraktive for dem som planlegger å selge boligen sin. Også de ser at denne metoden å markedsføre en bolig på, er meget god, sier Borgersrud.
 

  •  

Bruker Power Point

Isachsen produserer – og publiserer – direkte fra Power Point. I tillegg har hun lagt inn en link som viser markedsførte eiendommer på skjermen.

 

- Produksjonen går lett. Vi bruker blant annet langt mindre tid på å foreta endringer nå, enn det vi gjorde da vi utelukkende printet papirversjoner, sier Isachsen.

 

Slik bruker Eie eiendomsmegling Bekkestua digitale skjermer

 

  • Publiserer flere boliger som er til salgs

  • Viser interiørbilder og bilder fra området boligene selges

  • Viser informasjon om meglerne

  • Hilsninger til gjester og forbipasserende som ”god sommer” eller ”god jul”

  • Viser statistikk fra boligmarkedet

 

Gevinster ved å bruke informasjonsskjermer

 

  • Blitt mer synlige i et gatebilde hvor det er mange som konkurrerer om oppmerksomheten

  • Gjør endringer raskt og effektivt – de slipper å printe alt materiell

  • Legger ut flere prospekt enn de kunne før

  • Viser flere og finere bilder, blant annet interiørbilder

  • Blir mer attraktive for nye kunder

  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.