Vi arrangerer skriveverksted

i din bedrift

Ønsker du å få bedre tekster på nettsidene dine? At du og dine ansatte skal bli flinkere til å skrive artikler som både søkemotorene og leserne vil ha? Da bør du ha skriveverksted - eller skrivekurs - med oss.

Vi er to garvede journalister - med til sammen mer enn 50 års erfaring - som lærer deg hvordan du skriver gode titler, bygger opp artiklene dine, skriver ingresser som selger og tekster som er troverdige.

Vi lærer deg også hvordan og hvor du finner de gode historiene i din bedrift, og hva som kreves for å formidle dem på en troverdig måte.

Kurset er bygget opp med en kombinasjon av teori og masse praksis. I løpet av verkstedet, vil du både lære og øve.

Se her hva du lærer

Vi lærer deg blant annet hvordan du skriver artikler på nettsiden din.

 

I tillegg får du grundig opplæring og innføring i hvordan du skriver i de ulike sosiale mediene som Facebook, Instagram og LinkedIn. De ulike sosiale mediene krever ulike tekster og tilnærming, blant annet fordi målgruppen er annerledes.

 

Du lærer også  hvordan du bygger opp nyhetsbrev og mailer - interne og eksterne.

Vi går igjennom hvordan dere unngår misforståelser i tekstene, og hva som kreves for å skrive tydelig og sikkert.

Kursene holdes internt i din bedrift, og målet er at du som deltaker skal bli trygg nok til å skrive selv.

I forkant av verkstedet, går vi gå igjennom nettsidene og de sosiale mediene dere eventuelt benytter. Vi vil komme med tilbakemelding på helt konkrete forslag for hvordan dere forbedrer nettsidene og innholdet på Facebook, Instagram, LinkedIn og eventuelt Twitter.

Kort om hva du vil lære

1. Hvordan du finner de gode historiene i din bedrift

2. Hvordan du skriver gode artikler som skaper nysgjerrighet og lyst til å lese videre

3. Hvordan du bygger opp en tekst med tittel, ingress og det vi kaller brødtekst. I tillegg lærer du om hvilke mellomtitler du skal bruke underveis i teksten

4. Vi gjennomgår hvordan du tar bilder og hva som gjør at bildet blir en stoppfaktor

5. Vi gir råd og tips om bruk av video og gir deg enkle verktøy som gjør at du kan lage videoer selv

6. Vi gjennomgår også hvordan du tar en såkalt innholdsanalyse av artiklene og tekstene, slik at de premieres av Google og synes i søkemotorene

7. Vi vurderer hvor du bør distribuere innholdet ditt. Mulighetene er mange, og det lønner seg å velge det som er rett og gir best effekt for din bedrift. Er det såkalt Native Advertising - eller innholdsmarkedsføring, bruk av influencere, e-postmarkedsføring, sosiale medier, din egen nettside - eller kanskje det er på papir

Ekteparet Irene Mårdalen og Jan Torkel Torstensen eier og drifter Charlie Media sammen (Charlie i midten). De har til sammen mer enn 50 års erfaring som journalister og har jobbet store deler av sitt yrkesaktive liv i henholdsvis VG og Amedia (Ringerikes Blad). 

  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.