• Irene Mårdalen

Enkle grep for å øke synligheten på nettsiden din


Mangler du en nettside som er brukervennlig og genererer potensielle kunder? Her gir jeg tips om hva du kan gjøre for å øke synligheten og leservennligheten.

Men før vi starter: Litt om hvordan en potensiell kunde reiser i dag, før han eller hun havner hos deg – eller konkurrenten.

Den reisen har nemlig endret seg dramatisk de siste årene. Nå starter kundereisen på nettet. For de aller fleste på Google. Og da kan du jo tenke deg selv, hva som skjer i din bedrift på sikt, hvis du ikke synes.

Informasjonsflyten er også særdeles stor i dag. Og dine nåværende og fremtidige kunder er kresne. Det skal lite til før de forlater et nettsted. Derfor hjelper det lite å tiltrekke deg en haug av turister, hvis de forsvinner raskere enn svint.

Så hva skal til for å få flere til nettsiden din – og beholde de der lenge nok til at de kontakter deg?

  1. Sørg for at nettsiden har relevant innhold med artikler som er godt skrevet, bilder som forteller hvem dere er og hva dere gjør og videoer som gir inspirasjon. Ja, dette er en stor jobb, men tro meg; det er verdt hver krone og time du investerer. Troverdig innhold bygger selskapets autoritet og merkevare. Du og dere blir en kundene dine kan stole på

  2. Ha en nettside hvor det er enkelt å finne frem. Tenk på nettsiden din som et magasin med en innbydende forside som forteller hva du kan forvente når du begynner å bla – eller klikke – deg videre

  3. Sørg for å ha det som kalles call-to-actions på relevante steder i innholdet ditt. En call-to-action kan for eksempel være en knapp hvor det står Kontakt oss eller Kjøp her

  4. Ha gode landingssider hvor leserne får det de er på jakt etter. Sørg for å ha call-to-action-er som gir leseren noe verdifullt; noe å laste ned, et seminar eller lignende

  5. Ha referanser. Skryt fra dine kunder bekrefter at du leverer. Det har høy verdi for selskapet ditt

  6. Sørg for at nettsiden ser like bra ut på alle skjermer; dataskjermer, mobil og Ipad

  7. Tilfredsstill Google. Det gjennomføres 100 milliarder søk på Google hver måned. Den som søker forventer å finne svar på nettsiden hun eller han klikker på. Innholdet og strukturen bør derfor tilpasses det du leverer – og det kundene dine søker på. Ordene, setningene, url-ene og ankertekstene bør være tilpasset det kundene dine søker etter

Lykke til!

#digitalmarkedsføring #digitalkommunikasjon

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.