• Irene Mårdalen

Er Facebook riktig kanal?


Vurderer dere å lansere bedriften på Facebook? Eller er dere allerede der, uten helt å vite hvorfor? Kanskje dette innlegget kan hjelpe deg.... Selv ble jeg medlem av Facebook i 2007. Ikke for å profilere meg selv, men for å markedsføre hvem jeg er og hva jeg står for. Lite ante jeg da at det skulle bli min viktigste markedsføringskanal for min forretningsdrift. Det tror jeg det også kan være for din, fordi:

  • Mer enn tre millioner nordmenn er på Facebook og over to millioner bruker portalen hver eneste dag

  • Facebook er et sosialt medium hvor folk liker, deler og kommenterer det de er opptatt av og liker. Det kan gi deg mye gratis markedsføring

  • Facebook gir deg en unik mulighet til å kommunisere med kundene dine. Du får en mulighet til å få umiddelbare tilbakemeldinger på produkter eller tjenester dere leverer

MEN Det er ikke nok å opprette en side og håpe på lykke og fromme. Det er noen kriterier som bør følges for å få suksess. Og det viktigste punktet av dem alle: HA ET TROVERDIG OG GODT INNHOLD! Innholdsproduksjon i form av gode bilder, videosnutter og tekster bør være høyt prioritert når dere starter en Facebookside. Lag en plan - og følg den nesten slavisk - fra den dagen dere bestemmer dere for å lanseres på Facebook. Ha innhold som matcher det du leverer og skriv slik at du bygger troverdighet og kvalitet. Følg siden nøye. Se hva som generer trafikk, og hva som ikke gjør det. Tilpass innholdet i forhold til hva som treffer kundene dine. Sørg for å få følgere, men sats på følgere som faktisk er interessert i det du leverer. Det er følgere som har verdi for deg. Tenk: Det er bedre å ha 300 dedikerte følgere enn tusenvis som egentlig ikke bryr seg. Be om hjelp fra venner og bekjente. Spør om de kan like, dele og kommentere dine poster. Da har du langt større sjans for at flere ser postene dine. Ha tålmodighet. Det tar tid å bygge en god side. Sørg for at innholdet er godt, og følg planen din. Spre ditt budskap med jevne mellomrom, men unngå overload. Sørg for at du har noe å si, når du poster. Tål å høre kritikk. Tenk at det gjør dere bedre. Sørg for at planen din også inneholder hvordan du skal kommunisere med de som eventuelt ikke er så fornøyd med det dere leverer. Håper vi sees på Face.....


0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.