• Irene Mårdalen

Trenger du å være på Facebook?


Er du usikker på hva bedriften din skal poste på Facebook? Her får du noen råd.... Først av alt: Bestem dere for hvorfor dere vil ha en Facebookside, lag en plan for hva dere skal poste og følge den tilnærmet slavisk. Deretter:

  • Ha et godt hovedbilde (oppslagsbilde) som dere bytter ut med jevne mellomrom

  • Ha et profilbilde som forteller noe om bedriften - for eksempel logoen

  • Post innhold som matcher det dere selger. Forbrukervennlige poster slår godt an

  • Bruk gode bilder som forteller noe om budskapet dere ønsker å formidle

  • Bruk video - korte snutter som gir en liten pekepinn på hva vi kan forvente oss

  • Yt kundeservice: Det vil si: Svar på alle kommentarer og følg opp spørsmål. I de tilfeller hvor svaret ikke egner seg i full offentlighet, skriv at du sender en personlig melding

  • Sørg for å ha knapper på siden som hjelper kundene dine - for eksempel "kjøp nå", "Ta kontakt"

  • Sørg for at Om-knappen har nyttig innhold om nettsiden deres, telefonnummer, eventuelle åpningstider, hva dere leverer etc

  • Sørg for å få likes, kommentarer og at postene dine deles

  • Husk også at du kan feste et innlegg til toppen av siden din - innlegg som du ønsker å profilere over tid

Lykke til!


0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.