• Irene Mårdalen

Kan det være at du mangler ditt HVORFOR?


Det er utvilsomt flere faktorer som er avgjørende for å kommunisere godt. Tror du det å ha tydelig mål er en av dem? I Charlie Media har vi utviklet en WORKSHOP om kommunikasjon. Ett av temaene er: Hvorfor jobber du her? Eller sagt med andre ord; hvilke mål har du med å jobbe i den jobben du gjør? Og da er det kanskje naturlig å spørre seg; hva i himmelens navn har det med kommunikasjon å gjøre? Jeg mener at det å sette seg personlige mål i en jobb er en - av flere - grunnleggende faktorer for å ha god kommunikasjon mellom ansatte og ikke minst god kommunikasjon mellom ansatte og ledelse. En annen grunnleggende faktor er at bedriften har tydelige mål, at de kommuniseres til de ansatte og at det dannes kultur for å jobbe som et team for å nå felles mål. Tenk som et lag En arbeidsplass kan - når det gjelder jobben med å sette mål - sammenlignes med et fotball-lag. Hver enkelt spiller har sine personlige mål. I tillegg har laget og klubben overordnede mål. Hvis det er stort sprik - eller avstand - mellom ditt personlige mål som spiller og klubbens mål, kan det bli trøblete. Det kan også skje på en arbeidsplass. Derfor er det en fordel at dine personlige mål står i stil til bedriftens Og når du vet hvorfor du jobber der du gjør - og hva som forventes av deg fra ledelsens side på kort og lengre sikt - er det mye enklere å gjøre det som kreves for å lykkes, så også med å kommunisere godt. Jeg anbefaler derfor på det varmeste at du setter deg tydelige mål. Både daglig, ukentlig, månedlig og for hele året. I tillegg anbefaler jeg at du forteller om dem. Og hvis du - som leser dette - har lederansvar, anbefaler jeg at dere jobber frem mål og delmål som kommuniseres tydelig til ansatte. Og husk: Et mål defineres gjerne som en drøm med en deadline. Vi snakkes!


0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.