• Irene Mårdalen

Vet du at du kan målrette hvem du når på Facebook?


Har du tenkt at det hadde vært utrolig flott om du kunne akkurat de kundene du ønsker deg? Det kan du med Facebook!

Facebook Business har annonse-verktøy hvor du kan velge hvem du vil nå. Det betyr at du målretter pengene du bruker på annonsering, fjernt fra hva du gjør hvis du for eksempel annonserer i en papiravis.

Facebook Business har delt målretting av annonser inn i tre kategorier. Du kan velge å nå ditt kjernepublikum, ditt såkalte speilpublikum eller egendefinert publikum.

Hvis du velger kjernepublikum målretter du annonsen i forhold til hvor folk bor, alder, kjønn, utdanning, sivil status, stilling, interesser og kjøpsatferd! Ikke småtteri.

Velger du speilpublikum, måletter du annonsen mot de som ligner de kundene du allerede har. Og velger du egendefinert annonse, ja, da bestemmer du selv hvem du skal nå i forhold til alder, kjønn, stilling og så videre....

Men før du går i gang å velge, anbefaler jeg at du tenker på målene dine og justerer kampanjen i forhold til de. Vil du ha flere kunder, eller vil du i hovedsak drive med det som kalles remarketing - altså markedsføring overfor eksisterende kunder på nett, butikker og apper?

Velg ett mål om gangen - og spiss budskapet ditt - så når du de du vil, når du vil.

Og ønsker du å vite mer. Ja, da anbefaler jeg deg å se HER

#landingssidefacebook #facebookpiksel #facebook #speilpublikum #kjernepublikum

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.