• Irene Mårdalen

Trenger du en landingsside - og hvorfor gjør du det?


Har du hørt om landingsside? Og lurer du på om det kan være noe for deg?

Først bare kort fortalt: En landingsside er den siden besøkende til nettstedet ditt kommer til. Det er ikke alltid slik at dine gjester finner førstesiden først. Ofte havner de på en av undersidene dine, fordi søket på Google, en annonse de har klikket på eller noe annet fører dem dit.

Derfor bør landingssiden - eller landingssidene - dine skreddersys for formålet ditt. Tenk på hva du vil at gjestene dine skal gjøre, når de kommer dit - og hva gjestene forventer å finne der.

Start med en god TITTEL som samsvarer med formålet. Fortsett med solid og nyttig innhold i teksten. Tenk at du skriver for én bestemt person som du vet har behov for det du tilbyr. Forsikre deg om at du bruker ord som folk ofte søker på, når de skal finne akkurat det du tilbyr. Og skriv feilfritt.

Sørg også for at du har med viktig informasjon om tjenesten, varen og produktet. Bruk bullet points - det gjør det enklere å lese.

Oppgi også firmainformasjon, telefonnummer, besøksadresse og eventuelle åpningstider. På den måten bygger du tillit!

Gi også gjesten en mulighet til å utføre en handling. De enkleste metodene er å bruke knapper, kontaktskjemaer, påmeldingsskjemaer eller telefonnummer.
Til slutt: test om landingssiden virker. Bruk ulike titler, ulike bilder, ulike farger, plassering og størrelser på en knapp. Men test bare EN ting om gangen.
Lykke til!
VIL DU VITE MER?
Kontakt oss: post@charliemedia.no eller telefon 977 99 603

#landingsside #landingssiden #landingssidefacebook #content #innhold

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.