• Irene Mårdalen - owner Charlie Media

Får du valuta for pengene du bruker på digital markedsføring?


Er du usikker på om du får valuta for pengene du pøser ut til digital kommunikasjon og markedsføring?

Min erfaring er at for mange ikke får resultater som står i stil til fakturaene.

Jeg får en rekke henvendelser fra gründere og bedriftseiere i små og mellomstore selskaper, som fortviler over kostnadene på digital kommunikasjon og markedsføring.

De er engstelige for å si opp avtaler de har inngått, fordi de er livredde for ikke å henge med digitalt - altså synes på Google og Facebook.

60.00 på to Facebook-kampanjer - og ingen salg

Forleden fortalte én gründer at han hadde brukt 60.000 kroner på et byrå som skulle kjøre to Facebook-kampanjer for firmaet hans. Det viste seg at begge kampanjene ble kjørt til landings-sider (sider på nettsiden) som verken var såkalt optimalisert for Google eller ga leserne det leserne jaktet på.

Dermed heller ingen konverteringer - altså nye kunder.

Med andre ord; 60.000 rett ut av vinduet.

350.000 uten nye kunder

Det er heller ikke mange månedene siden en annen kunde rev seg i håret og lurte på hva han fikk for 350.000 kroner per år, som han betalte til et byrå for å drifte Facebook.

I hvert fall trodde han at det var det byrået gjorde.

Det viste seg at Facebook ikke ble driftet, men byrået kjørte annonsekampanjer for selskapet.

Leserne ble sendt til en landingsside som ikke sa noe mer enn at gründeren var kjempeflink til å utføre nettopp det han solgte. Great! Men ingen nye kunder.

Ikke økt bunnlinje

Den tredje – som nylig banket på min dør – var usikker på om pengene han sendte til et mellomstort byrå, faktisk ga resultater. I hvert fall så han ingen positive tall på bunnlinjen som følge av satsingen.

Da jeg dypdykket inn i digital kommunikasjon og markedsføring, fant jeg en rekke gründere og bedriftseiere som river seg i håret over store fakturaer, uten at de tør å si opp langtids-avtaler som gjerne går over flere år.

Er du usikker på din digitale markedsføring?

Eierne virker urolige og usikre. De forstår at de bør være på Google, som de uttrykker det. Og blir kjempestresset hvis de ikke er det. De forstår også at sosiale medier – i hvert fall Facebook – har sin verdi. Og mange har flyttet annonsebudsjettet fra tradisjonelle plattformer som aviser og ukeblader, til Google og Facebook.

Dessverre opplever for mange at det gir liten – om noen – effekt.

Vi fokuserer på innhold som premieres av Google

I Charlie Media fokuserer vi utelukkende på innhold. Av mange grunner. Hovedårsaken er at det danner grunnlaget for synlighet og salg. Uten godt innhold, kan du glemme såkalte konverteringer. Altså at noen kontakter deg eller kjøper det du ønsker de skal kjøpe.

Gode tekster og artikler premieres av Google og Facebook. Dine lesere setter pris på å finne det de leter etter hos deg – og kommer gjerne tilbake. Ikke bare fordi de blir minnet om det gjennom kostbare kampanjer.

Vi samarbeider med eksperter på det vi ikke kan

Bilder og videoer av høy kvalitet har samme effekt. Derfor velger vi å samarbeide med kanskje en av landets beste fotografer. Bo Mathisen velger å ligge i forkant av utviklingen og holder seg oppdatert på nytt og nyttig innenfor sitt fag. Ved å bruke ekspert-fotograf, kan jeg konsentrere meg å følge med på mitt fag. Artikkelproduksjon.

I tillegg velger jeg å bruke eksperter på analyse og annonser. Jeg gjorde et forsøk selv, men forsto raskt at jeg bør konsentrere meg om å produsere tekst. Så kan Erik & gjengen hos Digital Opptur analysere og optimalisere.

En slik arbeidsmetode, gir effekt for kunden uten at det koster ut av hvitøyet.

#innholdsproduksjon #innholdsprodusent #digitalmarkedsføring #digitalkommunikasjon

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.