• Irene Mårdalen

Kan ektefeller jobbe med digital markedsføring sammen?


Enkelte selskap har forbud mot at ektefeller får jobbe sammen. I Charlie Media tar vi sjansen og nå driftes selskapet av meg (Irene Mårdalen) og mannen min Jan Torkel Torstensen.

Det kan selvsagt gå skikkelig dårlig. Psykologer og arbeidslivforskere verden over, advarer mot det. Noen mister til og med jobben sin, hvis de forelsker seg i en kollega og for eksempel blir samboere.

Min mann og jeg har vært gift siden 1992. Vi er begge journalister, men har aldri jobbet sammen tidligere.

Kan være en vanskelig øvelse

Det har vært et bevisst valg. Vi så nok av hverandre, mente vi i en periode. Det kunne bli litt i overkant mye jobb, tenkte vi også. Og hva om vi ikke klarer å være kjærester – bare kolleger? Det ønsket vi ikke.

Derfor har vi ikke jobbet sammen før. Det til tros for at jeg – Irene – har drevet eget kommunikasjonsselskap i snart 13 år og har hatt behov for ekstra hender ved en rekke anledninger.

Trenger flere hender

Hender som hadde vært enkelt å hente hos min mann. For som innholdsprodusenter for ulike bedrifter, er det i perioder mange artikler som skal produseres. Ofte har jeg tatt både kvelder og helger i bruk for å rekke over alt.

Men Torkel har hatt nok med sin jobb. Helt til nå.

Fra redaksjonelt til kommersielt

30. juni hadde han sin siste arbeidsdag i Ringerikes Blad. Da ga han seg som leder for sportsavdelingen etter 20 år i avisen.

Nå kaster han seg inn i digital kommunikasjon og markedsføring sammen med meg. Det gleder vi oss til.

Vi leverer innhold

I Charlie Media er vi først og fremst innholdsprodusenter. Vi skriver artikler som våre oppdragsgivere bruker i alle sine kanaler; det være seg sosiale medier, nettsider, nyhetsbrev og pressemeldinger.

Vi bruker vår journalistiske kompetanse når vi gjør research og selvsagt når vi skriver. Heldigvis har det vist seg at den kompetansen også står seg godt i forhold til markedsføring og salg.

River ned murer

I redaksjoner er det – med rette – tette skott mellom redaksjon og marked- og salgsavdelinger. I vår jobb river vi ned murene og samarbeider med salgs- og markedsansatte i ulike bedrifter.

Det er en spennende hverdag for oss garvede journalister som velger å gå kommersielt.

For meg - er og har det vært – en spennende reise. Jeg elsker samarbeid, og ser at i bedrifter hvor de ansatte tar i mot oss med åpne armer – og ønsker samarbeid - lykkes vi best. Der har vi gode samtaler, idé-dugnader og produksjoner sammen.

Nå er min mann klar for å tre over i de kommersielle rekker. Jeg krysser fingrene for at både bedriften og ekteskapet holder.

Han påstår han er mest spent på julebordet.

Uansett: Velkommen til gards, Jan Torkel Torstensen.

#ledelseogkommunikasjoniHønefoss

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.