• Irene Mårdalen

Av og til lønner det seg å sitte helt stille i båten - også når det gjelder digital markedsføring og


Jeg er en utålmodig sjel. En som liker at ting skjer. Fort. Av og til for fort. Men nå har jeg lært at det innimellom lønner seg å sitte musestille, også når det gjelder digital markedsføring og kommunikasjon.

Som innholdsprodusent og journalist leverer jeg ferskvare til mine kunder hver eneste dag. En artikkel lever på mange måter evig, men en nettside, sosiale medier og andre kanaler krever nytt innhold jevnlig. For å være interessant for dine lesere. For å synes i søkemotorene.

Når du ikke synes på Google

Som regel kontakter firmaer meg når de ikke synes. Når kundene uteblir. Da er de på randen av ett eller annet, og forventer resultat nærmest mens de snakker med meg på telefon.

Det synes jeg er gøy. Jeg elsker når organisasjoner og folk vil ha action. Når de vil by på seg selv og vise seg frem. Som den de er. På sitt beste.

Ta en pause

Men av og til lønner det seg å ta et pust i bakken. Sitte stille i båten, som jeg ynder å kalle det. Lytte til hva andre også har å si.

Jovisst, tar det lengre tid. Enkelte ganger lengre tid enn mange ønsker å bruke. For når den daglige lederen - eller gründeren - kommer til meg, er det vondt og smertefullt. Kaotisk ofte også. I kulissene rår misfornøyde ansatte som har lite å gjøre. Hissige kreditorer som ønsker penger i går.

Jeg har full forståelse for at det er vanskelig, og at du da ønsker effekt av penger du bruker - men ikke har - for å få kunder inn døra.

Skal ofte lite til

I svært mange situasjoner, skal det lite til for å få fart på forretningen. I hvert fall hvis produktet og tjenestene du selger holder mål, og at du har ansatte som leverer. Og det gjør de som hovedregel. Det er i hvert fall min erfaring.

Innhold på nett

I noen få tilfeller kreves det litt mer. Det er som regel i de tilfeller hvor nettsiden er en katastrofe. Hvor innholdet - og strukturen - burde vært kastet i søpla for å start "all over".

Da kan det være lønnsomt å rykke tilbake til start. Skrote den gamle nettsiden. Få på plass organisasjonens WHY - hvorfor driver vi på med det vi gjør - og starte med blanke ark.

Da bør du riktignok være forberedt på at det koster penger i starten. Men vær også forberedt på at du vil tjene mer på sikt. Og leve lenger. Det er vel det du vil?

#innholdsproduksjon #innholdsprodusent #innholdsmarkedsføring #contentmarketing #innholdpånett

22 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.