• Irene Mårdalen

Hvis ikke du kommuniserer digitalt gjør konkurrenten det!


For nesten bare et kvarter siden, var det få som tenkte, satset eller brukte mye tid på digital markedsføring. Men så kom Google, Facebook og LinkedIn med nye, fantastiske verktøy.

Det gjelder å henge med i svingene, skal du holde følge med den digitale utviklingen. Termer som inbound marketing, remarketing, Adwords-kampanjer i Displaynettverket eller søkenettverket, piksler og gudene vet hva.

For du er ikke alene hvis du tenker:

Hjelp. Dette forstår jeg ikke. Dette orker jeg ikke. De snakker over hodet på meg, disse digitale markedsførerne. Byråene. De som vil ha pengene mine - og som jeg gir pengene mine til - for jeg må jo drive digital markedsføring.

Hjelper å være nysgjerrig

Som journalist var det kanskje ikke åpenbart at jeg skulle kaste meg inn i digital markedsføring.

Men jeg hadde akkkurat startet i VG da vi gikk online. Da VG fikk vg.no. Jeg var nysgjerrig fra første stund.

For to år siden – da vi rebrandet Charlie Media – kastet jeg meg inn i det digitale for alvor. Tok kurs i Facebook business, Adwords og LinkedIn. Har lest meg opp på hva de nye, morsomme ordene betyr – og hvilke muligheter som ligger for våre føtter.

Mange rådville

Samtidig oppdaget jeg en verden av rådville bedriftsledere som kaver i jungelen av byråer som tilbyr sine tjenester. Den ene dyrere enn den andre.

I Charlie Media ønsker vi å være et alternativ til de store og de som snakker over hodene på daglige ledere av små og mellomstore bedrifter.

Vi henger med i svingene

Det har vi blitt. Derfor henger vi med i svingene og vi tar deg og din bedrift med på turen. Fordi vi mener det er viktig at bedriftsledere følger med på prosessen. Har eierskap til kontoer og tiltak. Er med oss når vi segmenterer (målretter) og analyserer.

For digital kommunikasjon og markedsføring vil vi ha. Det gir uante muligheter for bedrifter og sterke opplevelser for kundene.

Unngå kundejakt

Kundene slipper unødvendig reklame. Den erstattes med gode råd og løsninger akkurat når de trenger det som mest. Og bedriftene slipper såkalte kalde telefonsamtaler på jakt etter kunder. Ingen kunder vil jaktes på.

Så hvis du har planer om å overleve – og da tenker jeg på bedriften din – så er det på tide å komme seg opp og frem på den digitale arenaen.

Hvordan du gjør det, er selvsagt opp til deg. Enten du velger et stort byrå, eller et lite. Finn ut hva som passer deg og din bedrift best.

Men uansett: Bli digital!

#digitalmarkedsføring #digitalemedier #kommunikasjonogmarkedsføring #kommunikasjon #digitalkommunikasjon #innholdsosialemedier #innholdpåweb #innholdnettsider

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.