• Irene Mårdalen

Med digital markedsføring slipper du å betale for reklame ingen vil ha


Tenk om du hadde en hverdag hvor du bruker mindre reklamepenger – og får flere kunder? Det er faktisk mulig hvis du bruker digital markedsføring klokt.

Såkalt Inbound marketing er nærmest det omvendte av store reklamekampanjer på TV, busser og andre steder hvor du møter tradisjonelle plakater og videoer.

For der hvor TV-reklame – og annen tradisjonell reklame – treffer bredt og krever store investeringer, treffer digital markedsføring målrettet uten like store budsjetter. Og på toppen av det hele kan du måle om det virker. Det er vanskelig med tradisjonell reklame.

Det beste av alt; når du lykkes med kommunikasjon og markedsføring digitalt, slipper du å løpe etter kunder. For kundene kommer til deg. Det er bra for deg – og det er superbra for kunden.

Ingen vil ha reklame

For hvem vil vel ha reklame? Veldig få. Og du vil i hvert fall ikke ha det i hytt og pine. For eksempel har du lite behov for brosjyrer fra byggevarekjeder, hvis du ikke skal bygge eller pusse opp. Heldigvis for dem, pusser nordmenn opp i hopetall – og det er kanskje en av grunnene til at det stadig ramler den type reklame i postkassen min. Og sikkert også din.

Jeg er ikke blant dem som har klistret ”Nei, takk til reklame” på postkassen min. Fordi jeg føler det er min jobb å følge med. Men jeg må innrømme at minst 90 prosent av det som havner i postkassen, havner like fort i søppelkassen.

Og hva med annonsekronene mange bruker i aviser, ukeblader og nettaviser? Gir de den avkastningen det fortjener?

Jeg tviler på det. For de er svindyre.

Digital markedsføring ingen lettvint løsning

Men er det da så enkelt som du kanskje kan få inntrykk av – å drive digital markedsføring? Vil kundene komme løpende så fort du legger ut en post på Facebook, eller publiserer et Instagram-bilde?

Dessverre – så enkelt er det ikke. For bak digital markedsføring ligger det en stor og langsiktig jobb med høyt fokus på kvalitetsinnhold. Jovisst, kan du få raske resultater – men det er først når du beviser at du ikke er noen døgnflue, at de ordentlig gode resultatene tikker inn.

I Charlie Media opplever vi flere suksesshistorier etter at vi tok digital kommunikasjon og markedsføring på alvor.

Vi har god nytte av digital markedsføring

Vårt eget selskap har hatt godt utbytte av innsatsen vi legger ned på blogging, nettsider, landingssider, Facebook, Instagram, Adwords og LinkedIn.

Våre kunder opplever det samme. Allerede helt fra starten med våre tiltak, ser vi en forbedring. Men i de tilfellene hvor vi jobber med organisasjonen over tid, høster vi virkelig frukter. Og det er alltid kundene våre som sitter igjen med mest.

#digitalmarkedsføring #digitalkommunikasjon #markedsføring #inboundmarketing #sosialemedier #innholdsosialemedier #innholdweb #innholdnettsider #blogger #landingssider

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.