• Irene Mårdalen

Vil du at dine ansatte skal snakke bedre sammen?


Opplever du at det er vanskelig å få kundene dine til å forstå at du må gjøre som du gjør? Eller har du ansatte som er mer opptatt av å forklare et problem enn å løse det?

Kanskje har du også opplevd at ansatte - eller kunder - snakker mer enn de lytter? At misforståelser og konflikter oppstår fordi noen har sendt mail i stedet for å snakke sammen? At ansatte er frustrerte fordi kundene ikke forstår?

Da er problemet neppe at du har late eller intolerante ansatte - eller kunder som er i særklasse. Hovedproblemet er at dere ikke snakker samme språk - og at enkelte kanskje mangler respekt og forståelse for at vi er ulike.

Det kan forandres!

Ved å gjøre små justeringer i kommunikasjonen både internt og eksternt, vil dere unngå misforståelser og konflikter i langt større grad.

Dere vil få ansatte som forstår kundene bedre, som klarer å lytte til kundene og som vil lære mer om hvilke behov kundene har.

I tillegg vil miljøet internt bli bedre. Dere vil løfte hverandre, dere vil være inkluderende, dere vil finne løsninger sammen og dere vil bli bedre.

Samtidig vil du - som leder eller mellomleder - få tid til å puste. Tid til å tenke. Tid til å utvikle. Tid til å jobbe med ledelse og med ditt eget fag.

På toppen av det hele vil dere få kunder som er lojale. Som føler at de blir hørt og lyttet til. Som i større grad vil forstå hvorfor dere må gjøre som dere gjør og som vil bringe gode løsninger og ideer tilbake til dere.

Høres det fristende ut?

#internereglerforkommunikasjon #internkommunikasjon #pr #progkommunikasjon #eksternkommunikasjon #kommunikasjonsrådgiver #kommunikasjonsregler

0 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.