• Irene Mårdalen - owner Charlie Media

Uten solid og troverdig innhold kommer du til kort


Da VG kom på nett på 90-tallet, var det få - om noen - som publiserte sitt eget innhold. Nå gjør de fleste det.

Jeg startet som frilansjournalist før jeg var ferdig på videregående. Det førte meg til journalist-studier i England og min første, faste jobb i avisen Hadeland.

I jobben som sportsjournalist, skrev jeg side opp og side ned og sendte til typografene. De "brekte" tekst og bilder inn på sider, sendte til pressen og voila - avisen kom i kassen din dagen etter.

Så kom vi på nett. Jeg jobbet i VG - og vi fryktet det verste. Papiravisenes død. Det tok lenger tid enn vi fryktet.

Samtidig har det gitt enorme muligheter. For nå kan du produsere - og publisere - alt innhold selv.

Du kan starte eget mediehus

Nå kan du - hvis du er klok og smart - starte ditt eget mediehus. I ditt mediehus, er det du som bestemmer hva du vil fortelle når, hvor og til hvem.

Kanskje er det Facebook. Kanskje er det Instgram. Kanskje er det Youtube eller LinkedIn - eller alle fire stedene. Eller vil du starte egen radio- og/eller TV-kanal?

Kanskje blogg passer deg best? Eller nyhetsbrev? Eller begge deler?

Flere av våre store bedrifter gjør det allerede. I flere kanaler. Samtidig.

Du velger målgruppe

Ikke nok med det. Du bestemmer selv hvem du vil sende innholdet ditt til. Med gode analytikere i ryggen, når du den målgruppen du ønsker. Og viser det seg - mot formodning - at vi ikke gjør det, prøver vi på nytt.

Men best av alt. Din målgruppe vil lete - og finne deg - hvis innholdet ditt er på stell. Er det det?

Komplisert?

Jeg erfarer at mange synes digital kommunikasjon og markedsføring er komplisert. Analytikerne bruker ukjente ord. Innholdsprodusentene kanskje det samme.

Sannheten er at alle kanalene og publiseringsmulighetene, gir oss spennende muligheter hvis vi velger å gripe dem.

I Charlie Media velger vi å være på den ballen. Vi synes det er givende. Spennende. Utfordrende. Lærerrikt. Vi kan ikke alt - på langt nær - og har derfor knyttet til oss partnere med spisskompetanse på sine felt.

Team med eksperter

Analytikere. Google-eksperter. Facebook-eksperter. Instagram-eksperter. Ja, du har sikkert forstått hvilke eksperter vi samarbeider med.

I tillegg har vi rotfeste i god, grundig og troverdig journalistikk. Vi skriver tekster folk forstår. Vi har fotograf og videofotograf som tar bilder som får folk til å gispe.

Du er selvsagt i din fulle rett til å velge om du også vil være på ballen. Kanskje synes du det virker for komplisert? Tar for mye tid? Er for kostbart?

Vel, jeg har i hvert fall ikke råd - eller lyst - til å la være.

#innholdsprodusent #innholdsproduksjon #innholdsmarkedsføring #kommunikasjon

15 visninger
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.