Siste innlegg

Skylder du på andre - eller bortforklarer du? Kanskje finner du go´biter her....


Skylder du på andre, når du har gjort en feil? Prøver du å bortforklare når ting ikke har gått helt etter planen? Frykter du sjefens reaksjon, hvis du innrømmer blemmer? Eller er uttalelsene nedenfor noe du kan trekke på smilebåndet av og innerst inne kjenne at ja, jo, det er ikke så langt unna slik det er hos oss: "Kunden hører ikke på meg - han er mer opptatt av å snakke selv "Uansett hvor grundig jeg forklarer et problem for pasienten forstår han ikke at jeg må gjøre som jeg gjør "Jeg er frustrert - klienten har null peiling på hva jeg driver med "Ja, jeg må innrømme at jeg misforstår kunden av og til - jeg må jo tross alt forklare vår side av saken "Jeg forstår ikke mailer kunden sender meg "Ja, jeg gruer meg til enkelte arbeidsdager. Jeg vet de kommer til å bestå av flere konflikter enn løsninger Enten du svarer ja på ett eller flere av de første spørsmålene - eller kjenner deg igjen i sitatene - vedder jeg på at det ikke skyldes at du er inkompetent eller lat - eller at du har ansatte som er det. Jeg er helt sikker på at det skyldes mangelen på god kommunikasjon. At dere snakker forbi hverandre. At dere ikke snakker samme språk. SÅ HVA ER DA LØSNINGEN? Bedre kommunikasjonen - Og hva betyr egentlig det? For meg er det mye. Først og fremst handler det om å sette seg selv opp for suksess. Gjør de tingene i hverdagen som skal til for at du skal ha det BEST. Det vil si søvn, mat, fysisk aktivitet, samvær med venner og familie og gjøre ditt beste på jobb. I tillegg er det en rekke kommunikasjonstiltak. Først interne, som å ha respekt for hverandre, forståelse for at vi er ulike, rutiner og retningslinjer for hvordan kommunikasjonen skal skje hos dere; når og hvordan dere skal skrive eposter, når skal dere ringe, når skal dere invitere til lunsj, når skal dere snakke sammen internt, hvordan skal dere bli flinkere til å lytte, hvorfor skal dere anerkjenne og rose, hvorfor skal dere sette mål og delmål og hvordan skaper dere en kultur for god kommunikasjon????? Puh! Er du fortsatt med? Good - da tror jeg det er et stort håp om at du vil bli bedre til å kommunisere.

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.