Siste innlegg

Vet du om annonsene dine har effekt?

Bruker du tid og penger på å annonsere på nettet? Da håper jeg du har sikret deg, slik at du kan måle effekten...

Innhold er utvilsomt ditt viktigste våpen i kampen om å bli sett, hørt, likt, delt og kommentert i vår digitale verden. Hva du skriver, hvordan du skriver det og ikke minst hvilke bilder og eventuelt video du bruker er avgjørende.

Da jeg jobbet som journalist i papiraviser som Ringerikes Blad, Asker og Bærums Budstikke og VG gjettet vi hver dag hva som ville slå an. Vi hadde en viss formening om titler, ingress og brødtekst - altså innholdet du leser i en artikkel, men vi kunne aldri være sikre.

På andre kontorer i avishusene satt annonseselgere - og grafikere - å gjorde det samme. Det vil si: De gjettet. Hvilke bilder som ville slå an for nettopp den kundens marked. Hvilke titler og tekster de skulle ha i annonsen, for å være attraktive, ettertraktet og få kunden til å gjøre en handling.

I vår digitale verden trenger du ikke gjette lenger. Nå kan vi faktisk måle effekten. Det eneste du trenger er en kode....og den er til og med gratis!

Har du sikret deg din kode?

Takket være konverteringskoden - eller sporingskoden - er Digital markedsføring utvilsomt ett av de beste markedsførings-verktøyene vi har. Annonsering på nett i såkalte Adwords-kampanjer, gjør at budskapet ditt når ut til akkurat de du vil - når du vil.

Det betyr at hvis du vil ha optimal effekt av pengene og tiden du legger ned digitalt, bør du forsikre deg om at du har den hemmelige koden som måler effekten av annonsene dine.

Koden måler konverteringene du oppnår med en gitt annonse. Og takket være den, finner vi også ut hvilke annonser som slår best an.

Og hva er så en konverteringskode? Det er et gratis verktøy fra Google som viser hva som skjer etter at kundene har klikket på annonsen din. Kanskje har de kjøpt et produkt, registrert seg for nyhetsbrev, ringt bedriften eller lastet ned en app.

Når kundene utfører handlinger, kalles det en konvertering. Og bruker du det rett, kan du se følgende:

  • Hvilke søkeord, annonser, annonsegrupper og kampanjer som generer flest verdifulle aktiviteter

  • Få en forståelse av avkastningen din

  • Bruke strategier for såkalt budgivning - hvor mye du skal betale for hvert klikk

  • Se hvor mange kunder som ser annonsen din på ulike enheter (datamaskin, mobil eller nettbrett)

  • Se hvilke nettsider som generer flest kunder for deg

Vil du vite mer om konverteringskoder - sporingskoder - og hvordan du optimaliserer nettannonsene dine?

Ta gjerne kontakt!

Telefon 977 99 603 Email: post@charliemedia.no Nett: Charliemedia.no

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.