Siste innlegg

Drukner du på Facebook?


Drukner postene dine på Facebook? Det må du regne med - såfremt du ikke annonserer.

Hverdagen på Facebook har blitt totalt forandret i løpet av kort tid. For et par år siden, så alle følgerne dine hva du og din organisasjon postet. Det er ikke lenger tilfelle.

Rett og slett fordi Facebook vokser. Nyhetsfeeden på Facebook er så full, at du nå skal ha en stor dose flaks for at nettopp din post oppdages, selv av dine mest ihuga fans.

Så hva bør du da gjøre? Skal du slutte på Facebook - eller er det fortsatt mulighetenes kanal for deg som ønsker å markedsføre deg via sosiale medier?

Det er ingen tvil om at det faktum at nettstedet vokser også gir deg uante muligheter. Facebook er stedet hvor du kan oppdages av nye kunder. Pleie eksisterende. Og bygge merkevaren din.

Men hvordan skal du få det til, hvis alt du poster kun blir registrert av noen få?

Nøkkelen er fortsatt innhold. God tekst. Gode bilder. Og video. Deretter har tidspunktet for når du poster betydning. Og sist, men ikke minst; ta annonser i bruk!

Annonsere på Facebook har stor effekt. Først og fremst fordi du - mer eller mindre - kan bestemme hvem som skal se dem. Hvor gamle de er, hvor de bor og hva slags interesser de har.

I tillegg kan du måle om annonsene har effekt. Det betyr at du kan endre de som virker dårlig, og kjøre mer av de som virker godt.

Men før du dundrer av gårde, og bruker hundrelapper - eller tusenlapper - på Facebook-reklame bør back-office være på stell. Med det mener jeg at nettsider og landingssider bør være optimalisert, slik at du får de kundene du faktisk betaler for.

Her får du tips til hvordan du synes på Facebook

  • Sørg for godt innhold (tekst, bilder og video)

  • Post på riktig tidspunkt

  • Annonser

  • Sørg for gode landingssider

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.