Siste innlegg

Hvilke kanaler trenger du innhold til?


Sosiale medier, nyhetsbrev, hjemmeside, infoskjermer, aviser og brosjyrer. Det skorter ikke på muligheter for å kommunisere med dine kunder.

Dagens kommunikasjonsflom gir uante muligheter. Samtidig er det lett å gå seg vill - og ikke minst bli oppgitt - fordi det kan føles håpløst å vite hvor du skal kommunisere hva når.

Gjennom digital kommunikasjon og markedsføring finner du heldigivis det ut relativt raskt, fordi det kan måles.

I dette innlegget får du en oversikt over noen av mulighetene digital - og offline - kommunikasjons gir. Kanskje som en inspirasjon til å velge det du vil ha mest utbytte av.

Nettside/Hjemmeside

Alt starter med en god hjemmeside. Det betyr en side med solid og relevant innhold som dine gjester enkelt finner frem på.

Siden bør være søkeoptimalisert og optimalisert for mobil, nettbrett og datamaskiner. Du bør ha gode tekster, bilder og videoer og det bør være enkelt å kontakte deg fra alle dine sider og undersider.

Sosiale medier:

Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Youtube, Twitter, Snapchat og flere sosiale medier gir ulike muligheter. Hvilken kanal som passer deg og din bedrift best, avhenger av hvem du vil nå og hva du selger.

For bedrifter som i stor grad henvender seg til bedriftsmarkedet er LinkedIn kanskje den beste kanalen for å kommunisere med nye potensielle kunder. Mens Facebook er en kanal du vil bruke i tillegg når du vil fronte produkter og ønsker salg.

For deg som i hovedsak selger til sluttkunde, kan Facebook og Instagram fungere best. Sjekk over tid hva som virker best - og belag deg på å være på flere steder samtidig. Husk at mye av innholdet kan tilpasses og brukes i flere kanaler.

Nyhetsbrev

Epostmarkedsføring fungerer fortsatt svært godt for mange. Nøkkelordet er godt innhold og klokskap i antall brev du sender.

Fordelen er at du kan måle innsatsen. Du kan enkelt se hvor mange som åpner brevet ditt - og hvor mange som velger ikke å få det.

Informasjonsskjermer

Nettsiden din, sosiale medier og nyhetsbrev kan brukes for å få kunder til deg. Når de først har kommet, er det klokt å fortsette den gode kommunikasjonen. Det gjør du enkelt med skjermer.

Digital signage - som det heter på fagspråket - vokser hurtig her i landet. Har du vurdert å gi kundene dine merverdi med godt innhold på skjermer?

Brosjyrer og plakater

Trykte brosjyrer og plakater kan fortsatt være nyttige verktøy for å nå kundene dine. Når jeg ser i min egen postkasse, er jeg ikke i tvil om at mange bruker dette i for stor grad. Hvis du først skal bruke tid og penger på det, anbefaler jeg at innholdet er godt og at du sørger for å sende det til andre enn meg. For hos oss havner det oftest rett i søpla. Dessverre.

Aviser og magasiner

De fleste norske aviser tilbyr annonser og såkalt content marketing på nett - og i papirutgavene. Dessverre er det kostbart, og du har ikke samme mulighet til å målrette budskapet ditt.

Er du usikker på hva du bør velge i denne oversikten?

Kanskje denne sjekk-listen hjelper deg:

  • Finn ut hvem drømmekunden din er - og velg kanalen(e) som matcher det best

  • Bestem deg for mye tid - og penger - du vil bruke

  • Test ulike kanaler over tid - da ser du hvilke(n) som virker best

Lykke til!

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.