Siste innlegg

Du har kun 2,8 sekunder på deg

Visste du at du kun har 2,8 sekunder på deg til å fange leserne interesse?

Test deg selv. Når du sitter med datamaskinen – eller telefonen – og Googler eller skroller på Facebook og finner en annonse eller post som fenger deg så mye at du velger å klikke på den.

Siden du da kommer til – en såkalt landingsside – er kjedelig. Tittelen er intetsigende. Ingressen mangler og teksten er ufullstendig og vanskelig å lese.

Da er du like raskt ut igjen som du kom inn.

Relevant innhold nødvendig

Hvis artikkelen skal holde på interessen din, bør innholdet på landingssiden være relevant, troverdig, interessant og skape nysgjerrighet til å lese videre.

Det betyr en knallgod tittel som sier noe om hva det hele dreier seg om. Den bør etterfølges av en ingress som gir et raskt innblikk i hva dette er – og samtidig innby til at du leser videre. Du vil ha mer. Vite mer.

Selve artikkelen – teksten – bør være lettlest. Uten feil og ha mellomtitler som interesser deg.

Bilder og videoer bør gi merverdi

Bilde – og eventuelt video – bør gi teksten et ytterligere løft og inspirere til å lese mer. Finne ut mer.

Og til syvende og sist; ha en såkalt call to action knapp som innbyr til å foreta en handling du gjerne vil gjøre. Enten det er å kjøpe produktet du synes er spennende, eller kontakt selskapet du er på besøk hos.

Så hvordan klarer du å lage så gode landings-sider at nettopp dine lesere velger å bli lenger enn 2,8 sekunder?

Innhold. Naturligvis :)

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.