Siste innlegg

Derfor når du flere med innholdsmarkedsføring?


Med god innholdsmarkedsføring - eller content marketing - vil kundene komme til deg slik at du slipper å jakte på dem. Men hva er god innholdsmarkedsføring?

Først av alt; innholdsmarkedsføring er et begrep som brukes om mye. De fleste kjenner det kanskje som betalt redaksjonell omtale i nettaviser, papirutgaver, magasiner og ukeblad.

Det er - og har vært - den tradisjonelle forståelsen av innholdsmarkedsføring. Ukebladene har tilbudt det i mange år. De norske avisene - med VG Partnerstudio i førersetet - er på banen for alvor og produserer kvalitetsinnhold betalt av kommersielle aktører.

Journalistikk virker

Vi vet at betalte redaksjonelle saker virker. Vi er selv partnere med VG Partnerstudio, og produserer artikler for kommersielle aktører for VG. Artikler som uten tvil gir merverdi både til selskapet og kundene.

Det er ikke overraskende. Innhold som er skrevet med en journalistisk penn og tankegang, virker langt bedre enn tradisjonell reklame. Store reklamekampanjer virker ikke lenger like forlokkende. Gode råd og tips samt interesante historier gjør langt mer nytte.

Du kan produsere innhold selv

Men du trenger ikke ty til content marketing i de store avisene, for å nå ditt publikum. Gjennom sosiale medier, egne nettsider, blogger og nyhetsbrev har du - som bedriftseier - langt større mulighet til å utøve din egen innholdsmarkedsføring.

Det betyr at du ikke lenger trenger å jakte redaksjonell omtale i like stor grad. Du kan produsere innholdet selv.

Det er årsaken til at flere og flere bedrifter har egen blogg. Egen podcast (radiokanal). Egen TV-kanal. Drifter sosiale medier som Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter og LinkedIn. Produserer videoer og har egne Youtube-kanaler.

Alt dette går under paraplyen innholdsmarkedsføring. I tillegg kommer nyhetsbrev og landingssider. Ikke snaut.

Du kan tape i løpet av sekunder

Utfordringen ligger i å skape så godt innhold - i de kanalene du velger å satse på - at dine kunder velger å lese det du produserer.

Fanger du ikke deres interesse, har du tapt. Og det i løpet av noen få sekunder.

Derfor trenger du godt innhold

Derfor er det nødvendig at innholdet du publiserer har høy kvalitet. Det har vist seg at journalistiske metoder, egner seg ypperlig. Kanskje ikke så rart.

Dyktige journalister driver god research. De vet hvor de skal finne akkurat den informasjonen de trenger for å produsere tekster, video og bilder som målgruppen din er ute etter.

I tillegg vet grundige og erfarne journalister hvordan de bygger opp en sak med tittel, ingress og brødtekst, mellomtitler, linker og kulepunkter. De vet hvordan saken blir lett å lese, samtidig som den inneholder det både leserne dine og Google vil ha.

Nye algoritmer - ny hverdag

Journalister - og innholdsprodusenter - har også fått en ny hverdag, takket være nye algoritmer.

Vi - i Charlie Media - jobber tett sammen med analytikere for å finne akkurat de ordene - og setningene - dine kunder søker etter. I tillegg følger våre analytikere nøye med på rekkevidden av vårt innhold.

Vi ser hva som fungerer - vi tror ikke

Takket være deres spisskompetanse, ser vi hva som fungerer - og hva som ikke gjør det. Vi får beskjed om hva vi kan skrive mer om, hva vi kan utelate og hva som engasjerer.

Samtidig har vi kompetansen til å gjøre innholdet leservennlig og troverdig. Det er ikke bare å pøse på med ord og setninger folk søker etter. Blir det dårlig norsk, straffer Google oss.

Og det vil du vel neppe?

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.