Siste innlegg

Slik skriver du gode titler


Visste du at du kan få flere lesere, kun ved å endre tittelen din på nett?

Det er en kunst å skrive gode titler. I tillegg er det superviktig. Årsaken er at det er tittelen som fenger. Det er den som trekker – eller ikke trekker – leseren inn i saken. Det er den – og også noe mer – som gjør at leseren finner akkurat deg.

Så hvordan skriver du gode titler – som leserne finner interessante – og som i tillegg fanges opp av søkemotorene og gjør deg synlig?

Les også om hvorfor skrive gode tekster på nett

Først av alt; tenk på den du skriver for. Bestem deg for en bestem person med et behov du kjenner til – og som du kan løse.

Det er lettere å forklare med et eksempel:

Janne Andersen har fått oppgaven med å drifte nettsiden til bedriften hun jobber i. Hun liker å skrive, og har skrevet flere artikler på sidene allerede. Nå er jobben utvidet; hun skal skrive artikler og holde siden oppdatert.

Hun sa riktignok ja, til jobben. Hun liker å skrive og synes nettsidene til bedriften trenger et ansiktsløft. Samtidig er hun engstelig. For hun har liten erfaring og kunnskap.

Charlie Media har løsningen på hennes behov. Men hvordan skal Janne finne oss? Hva skal vi skrive, for at Janne skal bli nysgjerrig på det vi har å tilby.

Jeg prøver meg med noen eksempler på titler:

  1. Skriv godt på nett

  2. Lær kunsten å skrive godt på nett

  3. Få verktøyene som hjelper deg til å skrive godt

  4. Bli en bedre nettskribent

  5. Vil du bli bedre til å skrive på nett?

Synes du dette er gode titler? Ville du lest mer, hvis du hadde sett en slik tittel? Tror du søkemotorene ville fanget opp en eller flere av disse titlene, hvis du søkte på Google etter hjelp til å bli bedre til å skrive?

Og sist – men ikke minst – får du dagens utfordring:

Har du en løsning som kan fylle et behov for dine kunder? Og hva vil du skrive i titlene på dine nettsider for å nå de kundene du vil ha tak i?

Fem tips når du skal skrive gode titler

  • Tenk på hvem du skriver for – og skriv med han eller hun i tankene

  • Lag en kort og konsis tittel

  • Bruk gjerne en stikktittel i tillegg – en stikktittel er en tittel over eller under hoved-tittelen

  • Unngå punktum i tittel

  • Du kan bruke spørsmåltegn og utropstegn i tittelen

  • Skriv fem forslag til tittel – og velg den du liker best. Test med to ulike titler og se hvilken som leses mest

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.