Siste innlegg

Ditt uttrykk er andres inntrykk


Hvordan du fremstår avgjør hvilket inntrykk kundene dine får av deg. Har du tatt høyde for hvilket inntrykk du gir?

Forleden satt jeg sammen med en partner av en kunde. For å høre med ham hvorfor han valgte å samarbeide med akkurat min oppdragsgiver?

Svaret var verken overraskende eller forbløffende.

"Det var fordi selskapet fremsto solid, hadde en god nettside, viste med all tydelighet at de var profesjonelle på det de leverer".

Det er - for meg og kanskje også for deg - helt innlysende. Vi velger dem vi stoler på. Dem som virker troverdige. Dem som har vist at de kan.

Skremmende få fremstår proffe

Likevel er det skremmende få - virker det som - som stiller de samme kravene til seg selv. Det viser innholdet på nettsider og sosiale medier. I nyhetsbrev og innen PR-virksomhet.

Jeg trenger ikke bruke lang tid på å klikke meg rundt på nettet, for å oppdage at bedrifter - som jeg forventer mer av - har elendig innhold på nettsidene sine.

Tekstene er dårlig skrevet. Bildene ser ikke ut. Videoene er åpenbart laget av amatører.

En rask rundtur på Facebook og andre sosiale medier viser det samme. Postene er - dessverre - av elendig kvalitet.

Blir du sett?

Kan du da regne med å bli sett? Kan du forvente at noen vil se deg og dere? Bør du forberede deg på å bli oversett?

Ja, i aller høyeste grad. Ikke bare oversett. Slik algoritmene i nettverdenen nå er skrudd sammen, blir du til og med straffet. Straffet i den forstand at søkemotorene neglisjerer deg. De gir deg rett og slett ikke plass, fordi du ikke fortjener det.

Hva er så løsningen på elendigheten?

Profesjonelle som du stoler på. Profesjonelle som kan vise til resultater. Profesjonelle med erfaring. Profesjonelle med passion for faget.

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.