Siste innlegg

Derfor bør du ha Facebook Business


Er du usikker på om det er verdt tiden - og pengene - dine å ha en profesjonell side på Facebook? Her får du 10 gode grunner til hvorfor du bør prioritere nettopp det.

Men først noen fakta:

  • 81 prosent av alle nordmenn bruker Facebook - og 86 av alle de som bruker det er innom hver dag

  • I aldersgruppen 18-29 år, har hele 95 prosent av alle menn og 97 prosent av alle kvinner egen Facebook-profil

Har du lyst til at du - ved å ha din egen Facebook business-side - kan nå nettopp de kundene du ønsker? Og ikke minst; de som ønsker deg?

Her får du 10 gode grunner som kanskje overbeviser deg:

1. Du når kunder som er på utkikk etter nettopp det du leverer

På Facebook vil du ha følgere som ønsker de tjenestene - eller produktene - du leverer. Det er sikkert enkelte som liker siden din som ikke nødvendigvis er superopptatt av det du gjør, men i all hovedsak vil du ha følgere som synes det du gjør er spennende. Det betyr at du er i en unik posisjon til å konvertere kundene fra å være følgere til å bli faktiske kunder. Eller kanskje det allerede er kunder som du enkelt kan følge opp?

2. Du får et verdifullt innblikk i hvem kundene dine er

Facebook gir deg en unik informasjon om kundene dine. Du ser hvem som liker innleggene du poster, og hva de synes om merkevaren din. Ved å bruke dataene aktivt, får du en solid innsikt i hva kundene dine ønsker fra nettopp deg.

3. Du øker synligheten din - og styrker merkevaren

Når du er synlig på sosiale medier, er det lettere for kundene dine å kommunisere med deg. Når du snakker med kundene på Facebook, styrker du kundelojaliteten og merkevarelojaliten. Studier har vist at folk som følger merkevarer er mer lojale mot disse merkevarene enn andre.

4. Du kan målrette annonsenene dine på Facebook

Annonser på Facebook - og også andre sosiale medier - er en billig måte å nå nettopp de kundene som er på utkikk etter dine tjenester og produkter. Du kan skreddersy annonsene dine, slik at du treffer riktig målgruppe. Du kan også spore og måle hvor bra annonsene går.

5. Du øker salget

En studie fra 2015 viste at så mange som 75 prosent av bedriftene som aktivt gikk inn for å selge på sosiale medier, økte salget innen 12 måneder.

6. Du gir kundene fine opplevelser

Ved å ha godt innhold på din Facebook business-side, gir du kundene merverdi. Det igjen styrker merkevaren din.

7. Kundene dine forventer at du er på Facebook

Det er mulig du ikke er der - men kundene dine forventer å finne deg på Facebook. Studier viser at 67 prosent av oss tyr til sosiale medier for å få kundeservice. De forventer raske svar nærmest døgnet rundt alle dager i uken. Studier viser at bedrifter som tar aktivt del i kundeservice på sosiale medier, får mye større avkastninger per år sammenlignet med de som ikke gjør det.

8. Du øker trafikk til nettstedet ditt

Gjennom en Facebook Business-side med godt innhold, øker du også trafikken til nettstedet ditt. Det betyr at du trenger en nettside med godt innhold. Har du det?

9. Du lærer hva konkurrentene gjør

Følg med på hva konkurrentene dine gjør på Facebook. Det kan være mye å lære av dem, både hva du bør gjøre og hva som er mindre klokt.

10. Du når kundene raskt og skaper gode relasjoner

Facebook er en kanal som går to veier. Fra deg til kundene dine og fra kundene dine til deg. Det gir unike muligheter til å nå kundene raskt, når du har behov for det. Og ikke minst; det gir kundene mulighet til å nå deg. Det skaper gode relasjoner som er gull verdt for bunnlinjen din.

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.