Siste innlegg

Forbrukertekster selger mer enn pompøse salgstekster


Ved å svare på spørsmål som hva, hvem, hvor, hvordan og hvorledes når du skriver saker for nettet, har du langt større sjans til å få kunder enn hvis du pøser på med pompøse salgsargumenter.

Oppskriften til hva som til syvende og sist utløser et salg, er selvsagt ikke enkel. Sikkert er det at jeg – og mange med meg – skygger banen hvis vi møter en selger som snakker mer han lytter, pusher mer enn han trenger og oppfører seg som hunden min når jeg kommer hjem fra jobb.

Personlig har jeg mer sans for selgere som lytter til mine behov – og ønsker å innfri dem.

Skriv forbrukervennlig

Jeg mener de samme prinsippene gjelder når du skriver på nettsidene dine. Hvis du fyller sidene med svulstige påstander som ikke holder mål, klikker i hvert fall jeg meg videre før tittel og ingress er unnagjort.

Fyller du heller nettsiden med forbrukertilpassede tekster – tekster som er til nytte, glede og inspirasjon – ja, da har du langt større mulighet for å holde meg lenger på sidene dine – og kanskje til og med selge meg noe.

Stakkars telefonselgere

Tenk bare på de stakkars telefonselgerne; ”Irene – nå har vi en super kampanje på magasinet du tidligere har abonnert på. Og i dag får du også med en vannkoker på kjøpet”!

Som regel stopper ikke taleflommen der. Hvis jeg er helt tyst, kan selgerne holde på i flere minutter uten å trekke pusten. Det gir ikke salg i min verden.

"Takk, men nei, takk. Jeg ønsker verken abonnementet eller vannkoker".

Gjør meg nysgjerrig

Nå vet jeg ikke helt hva som skal til for at en telefonselger skal få meg på kroken – men en smule nysgjerrighet om hva jeg har behov for – hadde utvilsomt fungert bedre.

Når jeg er på nettsider, ønsker jeg å finne det samme:

  • Gode tekster

  • Relevant innhold

  • Korrekt skrevet

  • Troverdige kilder

Har du det på dine nettsider?

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.