Siste innlegg

Vi arrangerer skriveverksted for din bedrift

Ønsker dere å lære hvordan dere finner de gode historiene - og hva som skal til for å skrive dem troverdig og leservennlig? Da bør du be oss arrangere skriveverksted hos dere.

Jan Torkel Torstensen har jobbet som journalist i mer enn 20 år. Gå ikke glipp av hans råd om hvordan du skriver snerten, lekent og troverdig.

Jan Torkel Torstensen har jobbet som journalist siden midten av 1990-tallet. Han bidrar gjerne til å hjelpe deg og dine ansatte i å bli enda bedre til å skrive artikler på nettsidene deres og i sosiale medier.

I løpet av kurset - eller verkstedet som vi liker å kalle det - vil du lære hvor du henter de gode sakene og ikke minst hvordan du bygger opp en artikkel og skriver troverdig.

Lær hvordan du skriver gode titler

Vi lærer deg hva som er en god tittel og hvordan du skriver en god tittel. Du får samtidig grundig innføring i hvordan du skriver det som betegnes som ingresser - det vil si de første setningene i artikkelen din.

Tittel og ingress er avgjørende både for å synes i søkemotorene, men også for at artikkelen skal bli lest. Hvis leserne ikke finner den relevant eller interessant, vil de ikke lese din sak. Da går de til neste.

Irene Mårdalen har jobbet i lokalaviser og mer enn 10 år i VG. Hun vet hva som kreves for å skrive godt - samt hvor du finner gode artikler.

Lær hvordan dere skriver bedre

Vi lærer dere også hvordan dere bygger opp en artikkel med god tekst, og hvordan dere bruker såkalte mellomtitler. En mellomtittel er en tittel som står underveis i teksten og som hjelpere leseren til å navigere i artikkelen.

I tillegg elsker Google og søkemotorene at du bygger opp en artikkel med mellomtitler og avsnitt. Google liker faktisk akkurat det samme som leserne dine; gode, informative og troverdige artikler.

Vi fyller verktøykassen din

På vårt verksted får du også redskap som gjør deg til en bedre fotograf og videofotograf. Du får tips og råd om hvordan du enkelt kan produsere og publisere bilder og videoer av mer enn god nok kvalitet.

Og sist, men ikke minst - i vårt verksted får du også kunnskapen og verktøyene du trenger for å gjøre analyser av artiklene dine samt vite hvor du skal publisere hva.

Det er lett å gå seg vill i jungelen av publiseringskanaler. Skal du bruke nyhetsbrev, vanlige eposter, Facebook, Instagram, LinkedIn, Innholdsmarkedsføring i lokalavisen eller i VG eller Dagbladet, dine egne nettsider - eller kanskje du skal velge papir?

Vi har spesialisert oss på digitalt innhold og vil gi deg råd om hvor som passer best for akkurat deg og dere.

Ønsker du å fylle verktøykassa til din bedrift med redskap som gjør det enklere å skrive bedre? Kontakt oss i dag, vi elsker å holde skriveverksted!

Kontakt oss ved å klikke på DENNE LENKEN

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.