Siste innlegg

Vil du at dine ansatte skal snakke bedre sammen?


Opplever du at det er vanskelig å få kundene dine til å forstå at du må gjøre som du gjør? Eller har du ansatte som er mer opptatt av å forklare et problem enn å løse det?

Kanskje har du også opplevd at ansatte - eller kunder - snakker mer enn de lytter? At misforståelser og konflikter oppstår fordi noen har sendt mail i stedet for å snakke sammen? At ansatte er frustrerte fordi kundene ikke forstår?

Da er problemet neppe at du har late eller intolerante ansatte - eller kunder som er i særklasse. Hovedproblemet er at dere ikke snakker samme språk - og at enkelte kanskje mangler respekt og forståelse for at vi er ulike.

Det kan forandres!

Ved å gjøre små justeringer i kommunikasjonen både internt og eksternt, vil dere unngå misforståelser og konflikter i langt større grad.

Dere vil få ansatte som forstår kundene bedre, som klarer å lytte til kundene og som vil lære mer om hvilke behov kundene har.

I tillegg vil miljøet internt bli bedre. Dere vil løfte hverandre, dere vil være inkluderende, dere vil finne løsninger sammen og dere vil bli bedre.

Samtidig vil du - som leder eller mellomleder - få tid til å puste. Tid til å tenke. Tid til å utvikle. Tid til å jobbe med ledelse og med ditt eget fag.

På toppen av det hele vil dere få kunder som er lojale. Som føler at de blir hørt og lyttet til. Som i større grad vil forstå hvorfor dere må gjøre som dere gjør og som vil bringe gode løsninger og ideer tilbake til dere.

Høres det fristende ut?

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.