Siste innlegg

Kan du like gjerne gi opp Facebook?


Nye algoritmer gjør at det er vanskeligere å synes på Facebook. Kan du like gjerne gi det helt opp?

Rett etter nyttår lanserte Facebook sine nye algoritmer. Nå premieres de som har innhold som fenger, engasjerer og som følgerne tydelig liker.

Innhold som bærer preg av enveisdialog – det vil si poster som kun informerer eller pusher salg – blir straffet. I den forstand at de blir lite synlige, om de i det hele tatt blir sett.

Det har fått flere til å fortvile. Bedriftseiere jeg har snakket med lurer rett og slett på om det verdt innsatsen å publisere poster på Facebook.

Min påstand: Det er langt mer verdt enn tidligere.

Årsaken er at du – hvis du bruker Facebook klokt og kyndig – vil få igjen langt mer enn det du har klart så langt.

For nå har du mulighet til å få følgere som virkelig interesserer seg for det du leverer. Nå har du mulighet til å få følgere som engasjerer seg i det du gjør. Og nå har du mulighet til å få følgere som kan bidra til utviklingen av dine tjenester og/eller varer.

Hvordan det er mulig?

Skap innhold som engasjerer følgerne dine. Spør dem om råd og veiledning. Fortell dem gode historier de gjerne vil lese, like, kommentere og dele.

Bruk bilder og video med kvalitet og substans.

Unngå pushing av salgsvarer, rabatter og konkurranser hvor du oppfordrer til lik, del og kommenter.

Snakk med følgerne dine i stedet for til dem.

Og sist, men ikke minst: Vær utholden og tålmodig. Vis at dere en bedrift de kan stole på, regne med. Dere vil være der. I dag, i morgen og for fremtiden.

Kontakt oss
Arkiv
Søk etter tags
Følg oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Telefon 468 00 763
epost: post@charliemedia.no
  • Telefon
  • email_logo_edited
  • w-facebook
  • White Instagram Icon

© 2019 by Charlie Media.